tisdag 8 juni 2010

Green Day live - Ullevi Göteborg

I lördags va jag och systern min upp och tittade på Green Day i Göteborg, har inte lyssnat så mycket på dom innan utan det har bara varit deras stora låtar "Boulevard Of Broken Dreams" I walk a lonely road The only one that I have ever known Don't know where it goes But it's home to ... och "Wake me up when september ends" Summer has come and passed the innocent can never last wake me up when September ends...Förband till dom va Johnossi och Joan Jett and the Blackhearts och efter två timmars vänta så va det dags för the main attraction att in ta scenen.
Jag kan bara säga att dom va så jävla sjukt bra, och dom bjöd på en show av världsklass som pågick i nästan tre timmar och 25 000 människor stod och skrek,klappade och sjöng. Och när Billie Joe Armstrong sa "tyst" och alla dessa 25 000 tystnar så är det nästan så att man skulle kan höra om en nål föll. Under dessa tre timmar fick om jag inte mins helt fel fyra personer kommer upp och scenen för att få sjunga ett par verser. Och inför ”East Jesus nowhere” pekar Billie Joe Armstrong på en 13-åring, som alldeles snart ska lyftas upp, och säger: – You look like you’re nine. Säger han som är 39 och ser ut och uppförsig som han va 19.




Detta va det som min 15 åriga syster önskade sig av mig på sin födelsedag, klart hon ska få det hon önskade sig. Men jag måste säga att jag hade jävligt skoj också och sen jag kom hem i söndags så har nästan bara varit Green Day som har spelats i högtalarna här hemma.

Ni kan läsa mer på http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/rockbjornen2010/article7250833.ab

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar